fredag 4. februar 2011

Hverdagsliv




Jeg har det stort sett litt hektisk om morran. Skal nå ferga til Grytøya klokka 07.45 og har ca 25 minutters kjøring først. Det blir akurat tid til en rask dusj, to trantabeletter og et knekkebrød med brunost før jeg skynder meg ut til bilen. I farten lager jeg en kopp te som jeg drikker i bilen. Av og til glemmer jeg å ta ut teposen før jeg springer ut. Forleden morgen oppdaget jeg det på trappa og parkerte teposen på gelenderet. Da jeg kom hjem hadde den frosset fast. Så der står den fremdeles og venter på neste mildvær:-)




Teen er forøvrig veldig god. Fikk den i julegave av min venninne Rita :-) Anbefales på det varmeste...
Passer både morgen og kveld syns jeg.



I perioder er jeg ganske lei av tenåringer som klager på maten, at de ikke får tilstrekkelig informasjon om hva som foregår i heimen og lurer på hvor vi har reine klær osv. Derfor gikk jeg i fjor til anskaffelse av dette skiltet som jeg har hengt opp på kjøkkenveggen. Syns det virket til å begynne med...


I dag kom jeg meg unna klager ved å lage to stor pizza til middag. Her er det som er igjen etter at to foreldre, to tenåringer og en kompis har spist seg mette.



Det har jo lenge vært sunt å drikke et glass rødvin om dag, men i går morges hørte jeg til min forskrekkelse at de på radioen sa at alkohol er kreftfremkallende. Heldigvis hadde de konkludert med at et glass rødvin fremdeles går bra for kvinnfolk. Mannfolk kan tåle to... Dermed kan jeg fortsette å nyte et glass rødvin på  fredagskveldene :-)

God helg!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar